zaterdag 12 januari 2013

Uitdagingen voor 2013

Het nieuwe jaar is al weer een tijdje geleden ingegaan, ik hoop dat jullie allemaal een mooie jaarwisseling hebben gehad. Er zijn zo verschillende mensen die het jaar beginnen met goede voornemens. Ikzelf heb hier nog nooit echt aan meegedaan, wel wil ik voor mezelf qua bakken wat nieuwe dingen uit gaan proberen dit jaar.

  1. Alle recepten van Cupcakes & Koekjes uitproberen


    Als allereerst wil ik proberen dit boekje van mijn baking challenge af te ronden. Ik ben hier vorig jaar aan begonnen, en ondanks dat ik uit Petit Fours, Macarons & Whoopies nog niet veel recepten heb uitgeprobeerd, heb ik van Cupcake & koekjes wel verschillende dingen gebakken.
    In totaal heb ik nog 9 cupcake en 4 koekjes recepten te gaan, ik hoop deze dit jaar dus nog te kunnen maken.

  2. Een mega cupcake bakken


    Zoals sommige van jullie misschien al weten vind ik cupcakes een van de leukste dingen om te bakken. Toen ik bij de Xenos een bakvorm zag liggen om een hele grote cupcake mee te maken moest ik deze kan ook hebben. Ik heb hem helaas nog niet uit kunnen proberen. Hopelijk gaat dat er dit jaar wel van komen.
  3. Zelf koekjes vormpjes maken

    Aangezien ik het leuk vind om creatief bezig te zijn, en ik al verschillende ideeën in mijn hoofd heb voor koekjes vormpjes, is dit ook wel iets wat ik dit jaar zeker wil uitproberen.
  4. Doctor Who gerelateerd eten bereiden 


    Vorig jaar heb ik in de zomer een Doctor Who marathon georganiseerd. Ik wou hiervoor eigenlijk nog wat Doctor Who related baksels maken. Maar omdat ik vlak daarvoor een Mad Hatters Tea party had, waarvoor ik ook het een en ander heb gebakken, is hier niets meer van gekomen. Als het goed is ga ik dit jaar nog een Doctor Who party houden en zal het er dit jaar waarschijnlijk wel van komen.
  5. Zelf snoep maken

    Ondanks de moderne technologie van tegenwoordig vind ik het nog steeds leuk om ouderwetse met pen en papier brieven te schrijven. Ik heb aan mijn penvriendinnen ook verteld dat ik er veel plezier in heb om dingen te bakken, ik vind het alleen zo jammer dat ik mijn koekjes of cakjes niet naar ze op zou kunnen sturen. Nu heb ik bij de Kruidvat een schattig receptenboekje gekocht genaamd: Samen snoep maken. Dit zal niet snel bederven en zou ik wel met brieven mee kunnen sturen.
Ik denk dat dit wel voldoende uitdagingen zijn voor 1 jaar. Wat vinden jullie van dit lijstje?
Hebben jullie verder ook al plannen of goede voornemens voor 2013 gemaakt?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten