donderdag 17 januari 2013

Bananen cupcakes met haver en chocoladestukjes




Toen ik op zoek was gegaan naar wat nieuwe recepten voor in mijn bento box kwam ik dit tegen. Ik had nog genoeg havervlokken en wat rijpe bananen liggen die op moesten, dit was dus een handige manier om een goedkope lunch te maken. Bovendien nog hartstikke gezond ook!

Ingrediënten 
  • 3 geprakte bananen
  • 200 ml melk gemixt met 2 eetlepels honing
  • 2 eieren
  • 1 eetlepel bakpoeder
  • 240 gram haver
  • 1 eetlepel vanilla extract
  • 120 gram choco chips

Benodigdheden
  • Mixer

Verwarm de oven voor op 190 graden. Mix alle ingrediënten door elkaar op de choco chips na. Laat het beslag een paar minuten rusten en zet ondertussen de cupcake vormpjes klaar. Roer als laatste de chocolade stukjes erdoor. 
Verdeel het beslag over de cupcake vormpjes, ze moeten bijna vol zitten. Volgens het recept gaan hier 15 uit, maar er staat mij bij dat er bij mij veel meer uitkwamen. Het waren er meer rond de 20. 
Bak ze 20 a 30 minuten of tot de randjes bruin beginnen te worden en de cupcakes stevig aanvoelen.
Wanneer de cupcakes nog warm zijn kunnen ze aan de cupcake vorm blijven kleven, ze zijn echter gemakkelijk eruit te halen als ze afgekoeld zijn.

Bon appétit~!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten