zondag 27 januari 2013

Kinderdisco


Ik kwam dit recept in mijn boekje voor de baking challenge tegen en vond dit wel perfect om voor mijn kleine neefje te bakken. In plaats van grote cupcakes heb ik hier een kleine variant van gemaakt, niet alleen een geschikter formaat voor kleine kinderen, maar ook een stuk schattiger al zeg ik het zelf. 

Ingrediënten
  • 150 gram boter
  • 150 gram suiker
  • 1 zakje vanillesuiker 
  • 2 eieren
  • 150 gram zelfrijzend bakmeel
  • 1 theelepel bakpoeder
  • 2 eetlepels melk 

Glazuur
  • 1 eiwit 
  • 250 gram poedersuiker
  • Kleurig strooisel, zoals discodip of gekleurde hagelslag

Benodigdheden
  • Handmixer
  • Mini cupcake vormpjes

Verwarm de oven voor op 190C en zorg dat alle ingrediënten op kamertemperatuur zijn.
Klop de boter luchtig en voeg dan pas alle suiker toe. Klop alles tot een gladde crème en voeg dan een voor een de eieren toe. Spatel als laatste het bakmeel, het bakpoeder en de melk door het beslag.
Schep het beslag met een lepel of met behulp van een spuitzak in kleine cupcake vormpjes. Zet ze in de oven en bak de cakejes in 8 a 10 minuten gaar.

Maak ondertussen dat de cupcakes afkoelen de topping. Klop het eiwit los. Roer de poedersuiker erdoor tot er een dikke pasta ontstaat. Verdeel het glazuur over de cupcakes en garneer ze met het kleurig strooisel.

Bon appétit~!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten