vrijdag 25 januari 2013

Pesto Presto


Nog een ander recept die ik heb bereid toen een stel vriendinnen hier langs waren gekomen. Het leek me een erg leuk idee om hartige cupcakes te eten als ontbijt/lunch en aangezien ik ook wat variatie wou hebben heb ik naast de tomaten mozzarella ook deze kruiden variant gemaakt.

Ingrediënten voor 12 stuks
  • 100 gram basilicum (in mijn geval 50 gram koriander en 50 gram dille)
  • 1 teentje knoflook
  • 1 deciliter olijfolie
  • 50 gram geraspte Parmezaanse kaas
  • 50 gram gehakte pijnboompitten
  • 1/2 theelepel zout
  • 1/2 theelepel versgemalen peper
  • 2 eieren
  • 150 gram zelfrijzend bakmeel
  • 1 theelepel bakpoeder

Benodigdheden
  • Keukenmachine

Verwarm de oven voor op 190C en zorg dat alle ingrediënten op kamertemperatuur zijn.
Om een of andere reden verkopen ze bij geen van onze supermarkten basilicum blaadjes. Meestal vervang ik dit gewoon door gedroogde basilicum die je bij de kruiden kunt vinden, in dit geval had ik echter een enorme hoeveelheid nodig. In de potjes zit zo ongeveer maar 7 gram en ik was dus echt niet van plan 15 van die dingen aan te schaffen :'D Voor dit recept heb ik dus maar wat koriander en dille gebruikt, aangezien ik die nog in mijn koelkast had liggen.
Pureer het basilicum (of een ander kruid wat je gebruikt), de olijfolie en de knoflook glad in een keukenmachine. Roer de Parmezaanse kaas, de pijnboompitten, het zout en de peper erdoor en voeg dan een voor een de eieren toe.
Spatel als laatste het bakmeel en bakpoeder door het beslag.
Schep het beslag met een lepel of een spuitzak in de cupcakevormpjes en bak ze in circa 15 minuten gaar.
Serveer ze warm of koud.

Bon Appétit~!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten