vrijdag 18 januari 2013

Zoete brownie cupcakes


Er zijn veel verschillende recepten van brownies te vinden. Ondanks dat het recept van Cupcakes & Koekjes erg goed was gelukt, wou ik ook nog het recept uit 500 Koekjes uitproberen. Maar in plaats van het in een grote vierkante vorm te gieten heb ik er een cupcake variant van gemaakt. Verder bestond dit recept uit 110 gram pure en 110 gram bittere chocolade. Dit heb ik allebei vervangen door melk chocolade, aangezien ik nog zo veel chocolade letters en kerstballen in huis had liggen. Dit in combinatie met het rietsuiker zorgt ervoor dat deze brownies een soort van extra karamel smaak  krijgen.

Ingrediënten voor 16 cupcakes
  • 115 gram boter
  • 220 gram melk chocolade
  • 200 gram rietsuiker
  • 1 theelepel vanille-essence
  • 2 eieren
  • 40 gram bloem


Verwarm de oven voor op 160C.
Smelt de boter met de chocolade in een kom op een pannetje met heet water op laag vuur. Roer boter en chocolade als ze zijn gesmolten goed door elkaar en voeg de suiker en vanille toe. Klop er een voor een de eieren door, gevolgd door de bloem.Vul de cupcakevormpjes voor één derde met het beslag. Zet ze in de oven en bak ze ongeveer 20 minuten af.
Als extra versiering heb ik er nog een klein toefje Crème fraîche op gespoten.

Bon Appétit~!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten