vrijdag 28 december 2012

Mini kaneelsterren





Gisteren had ik nog een gezellig kerst diner bij een vriendin thuis. Nu vond ik het wel een leuk idee om voor iedereen een kleinigheidje mee te nemen, maar aangezien ik twee van die drie mensen niet kende, vond ik het lastig om daar een cadeautje voor te kopen. Uiteindelijk ben ik gegaan voor een klein doosje gevuld met mini kaneelsterren.

Ingrediënten
  • 200 gram amandelen
  • 1 theelepel kaneel
  • 200 gram zeer fijne kristalsuiker
  • 1/2 eiwit
  • 2 eetlepels water
  • 2 eetlepels poedersuiker, om het werkvlak te bestuiven

Benodigdheden
  • Keukenmachine/groentemolen/mixer
  • Kleine stervormige uitsteekvormen




Verwarm de oven voor tot 150C. Bekleed twee bakplaten met bakpapier. Maal de amandelen tot een fijn kruim en vermeng ze met het kaneel en de suiker. Voeg het eiwit en het water toe en kneed alles met de hand tot een soepel deeg.
Rol het op een met poedersuiker bestoven werkvlak uit tot een 6 mm dikke lap. Steek er met een stervormige uitsteekvorm kleine koekjes uit. Leg ze op bakplaten en bak ze 10 tot 15 minuten.
Leg de sterren op een rooster en laat ze afkoelen

En dit was het eindresultaat!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten