maandag 24 december 2012

Groene-theekoekjes



Een enorme tijd terug was ik door een goede vriendin van mij meegevraagd voor de Efteling. Nu ben ik iemand die liever zelf eten meeneemt, het liefst gebakken voedsel, aangezien ik de prijzen voor eten in pretparken maar wat aan de dure kant vind. Nu wist ik toevallig dat de broer van mijn vriendin gluten intolerantie heeft, en omdat ik het sneu vond dat die dan geen koekjes mee zou kunnen eten, ben ik speciaal op zoek gegaan naar glutenvrije recepten.

Ingrediënten
  • 4 eiwitten
    175-200 gram kristalsuiker
    snufje zout
    200 gram geraspte kokos
    1-2 theelepels groene thee-poeder

Benodigdheden
  • Handmixer
  • Spuitzak



Verwarm de oven voor op 150C. Teken ondertussen cirkels op een vel bakpapier. Let er wel op dat je de getekende kant naar onderen hebt liggen, pen of potloodstrepen kunnen namelijk afgeven aan de koekjes.
Klop de eiwitten stijf in een vet-vrije kom met de suiker. Spatel het zout en kokos er voorzichtig door.
Schep het beslag in een spuitzak en vul de getekende cirkels met het beslag.
Bak de koekjes in 18-25 minuten krokant in het midden van een voorverwarmde oven op 150 graden.
Laat ze op de bakplaat afkoelen.

Bon Appétit~!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten