zondag 16 december 2012

Gevulde paprika's met rijst



Aangezien de drukke leefstijl van mijn ma en ik, komt het er niet altijd van om gezond te koken. Ik ben dus mijn recepten wat door gaan spitten en kwam dit heerlijke recept tegen. De combinatie van rijst met paprika's leek mij perfect, ik heb het dus meteen diezelfde dag uitgeprobeerd. Het stond ook nog eens aangegeven als een budget recept, wat zeker mooi is meegenomen.

Ingrediënten (voor 4 personen)
  • 150 gram witte rijst
  • 4 paprika's (rood, geel of oranje)
  • 2 eetlepels olijfolie
  • 1 ui, gesnipperd
  • Een handje rozijnen
  • 300 gram rundergehakt
  • 3 tomaten, in stukjes
  • 1 eetlepel oregano
  • 1 stokbrood
  •  Peper en zout naar smaak
Benodigdheden
  • Ovenschaal

Kook de rijst volgens de aanwijzingen op de verpakking. Verwarm de oven voor op 200C.
Dompel de rozijnen in een bakje met water en laat ze daar even in weken.
Snijd het kapje van de paprika's en verwijder de zaadlijsten. Zet ze in de ovenschaal.
Verhit de olie in een koekenpan. Fruit de ui minimaal 3 minuten. Voeg het gehakt toe en bak in 3 minuten rul. Laat de rozijnen uitlekken en voeg deze samen met de stukjes tomaten eraan toe en bak nog 3 minuten. Meng de rijst, oregano en peper en zout erdoor.



Vul de paprika's met het gehaktmengsel en leg de kapjes erop. Bak de paprika's in het midden van de oven in circa 25 minuten gaar.
Serveer het met stokbrood.

Bon Appétit~!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten