vrijdag 23 maart 2012

Rainbow cupcakes




Ik vond het wel weer eens leuk om regenboog cupcakes te maken :)
Deze kun je op de volgende manier maken.  

Benodigdheden
- (5) Kleurstoffen naar keuze
- (5) kleine bakjes
- Icing
- Een stervormige spuitpuntje
- Topping, bijvoorbeeld confetti



Maak een basis beslag beslag voor cupcakes, je kunt een eigenste gebruiken, of je kunt gewoon dit recept volgen.

Verdeel het beslag vervolgens over de bakjes om er kleurstof bij te kunnen mengen. Ik heb ze allemaal ongeveer gelijk afgewogen, zodat ik niet op het laatste van 1 of 2 bepaalde kleuren ontzettend veel over heb. 

Ikzelf ben voor 5 kleurtjes gegaan. Mijn donker roze moest oorspronkelijk rood zijn, ik kreeg het beslag echter niet donkerder van kleur, en durfde er niet meer kleurstof bij te doen.
 De laatste keer dat ik dit had geprobeerd met een taart, is deze namelijk niet gaar geworden. Nu denk ik dat dit kan liggen aan het feit dat het kleurstof is op waterbasis, en dat je dat met de gel basis niet zo erg zult hebben. Dit moet ik dus nog een keer uitproberen :)


Vul vervolgens een spuitzak met het beslag. Het beste is om enkele snoepzakjes aan te schaffen, deze te vullen en vervolgens het puntje af te knippen. Dit is lekker goedkoop, en zo hoef je niet steeds de zak schoon te maken.
Spuit een klein bodempje van het beslag in het cupcake vormpje. Doe daar elke keer een klein laagje van je gewenste kleur weer bovenop.
Als je vormpje voor ongeveer 2/3 gevuld is zet je het volgens het recept van je cupcake in de oven. 


Wanneer ze afgekoeld zijn is het tijd om ze te versieren! Vul een spuitzak met royal icing, en zet er een stervormig mondje op.
Ik heb hiervoor Creamy home-style gekocht. Deze kun je vinden bij de Jumbo voor €2,70 en is in de smaken vanille en chocolade verkrijgbaar.
Maak het de spuitzak een spiraal en werk van buiten naar binnen.
Strooi er vervolgens nog een kleurige topping zoals bijvoorbeeld confetti op.


Worden jullie ook niet vrolijk van deze kleurige cupcakes?

1 opmerking: