vrijdag 6 april 2012

Baking challenge

In die aantal jaren dat ik ben begonnen met bakken heb ik een groot aantal receptenboekjes bij elkaar verzameld. Sommige daarvan waren oorspronkelijk van mijn moeder, en had ik dus al jaren in huis, maar andere heb ik er steeds weer bijgekocht.
Ondanks deze grote verzameling komt het vaak genoeg voor dat ik recepten van internet gebruik. En dat terwijl ik genoeg boeken heb staan waarvan ik maar enkele, of juist nog helemaal geen recepten van heb uitgeprobeerd.
Ik heb mezelf dus voorgenomen om 2 boekjes uit te zoeken, die niet absurd dik waren, om daarvan alles uit te proberen.

De eerste waarvoor ik heb gekozen heet:


Petit Fours, Macarons & Whoopies



Dit boekje bevat 40 recepten die speciaal zijn toegewijd deze kleine gebakjes.
Hierin vind je de basisrecepten voor beschuitbodem macarons en vanillecake, die je vervolgens kunt aanpassen naar vele andere varianten.
Voor de chocolade liefhebber heb je bijvoorbeeld truffel petit fours, sniaasappel-chocolade macarons en chocolade whoopies.
Als je meer van vruchten houdt kun je bijvoorbeeld gaan voor citroen petit fours, ananas-munt macarons en bosvruchten whoopies.



Ik heb dit boekje nu bijna een half jaar in huis, maar tot nu toe nog maar 1 recept ervan uitgeprobeerd. Dat is natuurlijk ontzettend zonde als je bedenkt hoe schattig deze gebakjes eruit zien!

Mijn tweede keuze voor de challenge is:



Cupcakes & Koekjes



Als je kijkt naar wat ik tot nu toe gebakken heb, is het wel overduidelijk te zien dat ik cupcakes bakken het leukste vind. Koekjes bakken komt waarschijnlijk op een tweede plaats.
Het was dus geen verrassing dat ik voor dit boekje zou gaan.


Hierin staan 30 recepten, waarvan 15 cupcake en 15 koekjes varianten. Ook hier heb ik er tot nu toe maar 1 van uitgeprobeerd, terwijl ik dit boekje toch wel zeker een jaar in mijn bezit heb.

Dit is niet een project wat ik zo even in een paar weken zal kunnen afronden, maar ik hoop natuurlijk wel dat ik met deze challenge meer gebruik zal maken van mijn receptenboekjes :)!

Neem ook even een kijkje naar mijn winactie en doe mee!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten