dinsdag 6 december 2011

Petit stroopwafels

Ik heb onlangs een nieuwe receptenboekje aangeschaft:

40 recepten voor Petits fours, Macarons & Whoopies

Je kunt deze voor €4,95 kopen bij de Xenos, en hij staat vol met kleine schattige gebakjes <3
Nou had ik dit weekend niet erg veel tijd om wat te bakken, maar omdat ik toch niet iets uit dit boekje wou bereiden ben ik op zoek gegaan naar een simpel recept.
Ik kwam uit op Petit stroopwafels, waarvoor je eigenlijk alleen maar de vulling hoeft te maken.
 

Voor 12 stuks
Ingrediënten
250 gram ongezouten roomboter, op kamertemperatuur
150 gram poedersuiker
1 eierdooier
2 theelepels gemalen kaneel
200 gram ministroopwafels (ca. 24 stuks) 

Keukengerei
Mixer met gardes 

Klop met de mixer de boter met de poedersuiker en de eierdooier tot een romige crème.
Schep op 12 stroopwafels een beetje kaneelcrème. Dek af met een stroopwafel en druk een beetje aan.
Leg de petites stroopwafels op een schaal en bestrooi ze met kaneelsuiker.
(Meng voor de kaneelsuiker 1 eetlepel poedersuiker met 1 theelepel kaneel.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten