vrijdag 23 december 2011

Meringues


Ondanks het feit dat ik Meringues zelf niet super lekker vind, maak ik deze nog redelijk vaak n__n
Dit is omdat ze zo ongelooflijk makkelijk te maken zijn, en je hebt er bovendien niet veel ingrediënten voor nodig.

Ingrediënten:
- 2 kleine eiwitten, of 1 grote
- 60 gram fijne tafelsuiker
- Eventueel wat voedselkleurstof naar keuze

Keukengerei:
- Een mixer
- Een bakplaat, bekleed met bakpapier

Verwarm de oven voor op 110 graden.

Doe de eiwitten in een schone kom en klop ze tot stevige pieken. Klop lepel voor lepel de suiker erdoor tot het mengsel dik en glanzend is. 
Je kunt ervoor kiezen om het zo te laten, of er naar een kleurstof naar keuze toe te voegen. Ikzelf ben gegaan voor roze.
Uit ervaring weet ik wel dat de kans groot is, dat witte meringues door het bakken bruin kunnen worden.
Nu heb ik een tip gelezen over het lager zetten van je ovenstand, en in plaats daarvan de meringues er langer in te laten staan. Ik heb dit alleen nog niet zelf uit kunnen proberen, so an update may follow :)

Schep met voldoende tussenruimte flinke eetlepels van het mengsel op de beklede bakplaat. Je kunt eventueel ook met een spuitzak en een stervormig spuitmondje er rondjes van draaien voor een mooier effect.
Bak ze ongeveer een uur en een kwartier krokant in de voorverwarmde oven. Zet de oven uit en laat de meringues in de oven afkoelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten