vrijdag 26 april 2013

Pinda cupcakes



Ik wist niet wat ik er precies bij moest denken toen ik dit recept las. Cupcakes gemaakt van pindakaas? 
Helaas was dit recept er niet helemaal uitgekomen zoals het voorbeeld in het boekje, maar het resultaat was gelukkig wel erg lekker!

Ingrediënten voor 12 cupcakes
100 gram boter
100 gram suiker
50 gram pindakaas
2 eieren
150 gram zelfrijzend bakmeel
50 gram geroosterde ongezouten pinda's
2 eetlepels melk

Schuimtopping
200 gram suiker
2 eiwitten
1 eetlepel pindakaas
10 gram geroosterde ongezouten pinda's

Benodigdheden
Handmixer
Spuitzak


Verwarm de oven voor op 190 graden en zorg dat alle ingrediënten op kamertemperatuur zijn.
Klop de boter luchtig en voeg dan pas de suiker en pindakaas toe. Klop alles tot een gladde crème en voeg dan een voor een de eieren toe.
Bak vervolgens de pinda's een paar minuten in een koekenpan.
Spatel deze door het beslag en voeg daarbij het bakmeel en de melk toe. Schep het beslag in een spuitzak voor een mooi resultaat en vul de cupcakevormpjes voor twee derde. Zet de cupcakes in de oven en bak ze in circa 15 minuten gaar. Laat ze vervolgens afkoelen.


Doe voor de topping de suiker in een pannetje en voeg water toe tot de suiker net onder staat. Breng het geheel aan de kook. Laat de suikersiroop koken tot de grote bellen verdwijnen.
Klop ondertussen de eiwitten stijf. Klopt de hete suikersiroop door de eiwitten en spatel dan de pindakaas erdoor. Garneer de cupcakes met deze eiwitten pasta en de pinda's.

Nu weet ik niet zeker of ik zelf te veel water heb toegevoegd, ik het niet lang genoeg heb laten koken, of dat het recept voor de topping voor geen kanten klopt, maar de mijne bleef dus heel erg dun. Gelukkig heb ik er uiteindelijk toch niet iets leuk van kunnen maken.
Dus misschien dat ik deze binnenkort nog een keer opnieuw ga proberen.

Bon appétit~!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten