dinsdag 19 februari 2013

Valentijndsharten



Nog geen week geleden was het Valentijnsdag. Ik was zelf niet echt van plan veel te doen die dag, tot mijn tante onverwacht langskwam met een Valentijnscadeautje. Voor ik het had uitgepakt gaf ze nog heel subtiel aan dat ik er misschien nog vandaag gebruik van kon maken en dat ze het dan wil wou komen proeven.
Er bleken dus harten koekjesvormpjes in te zitten, oké ik begrijp de hint al! Ik ben dus mijn receptenboek voor 500 koekjes door gaan bladeren en kwam er een van Valentijnsharten tegen. 
Perfecter kon niet toch?


Ingrediënten
  • 175 gram boter
  • 200 gram poedersuiker
  • 1 1/2 theelepel vanille-essence
  • 375 gram bloem
  • 1 ei
  • 1 eierdooier
  • Icing naar keuze
Benodigdheden
  • Harten koekjesvormpjes 
  • Een spuitzak
  • Spuitmondje: Wilton 3


Meng de boter met de poedersuiker en de vanille tot een gladde massa.
Voeg de gezeefde bloem, het ei en de eierdooier toe en meng alles tot een glad deeg. Kneed dit tot een bal en verpak het met plasticfolie, laat dit even in de koelkast opstijven.
Verwarm de oven voor op 175C.
Rol het deeg op een met bloem bestoven werkvlak tussen twee vellen bakpapier tot een 6 mm dikke lap uit.

Steek er met uitsteekvormpjes harten uit. Leg ze op een bakplaat en bak ze 8 tot 10 minuten af. Laat de harten op een rooster afkoelen.



Vul een spuitzak met icing en teken de omtrek van elk koekje met het glazuur met een zachte consistentie.
Vul de hartjes vervolgens op met het glazuur met een vloeibare consistentie. (Dit doe je simpelweg door je glazuur wat te verdunnen met water.)
Eventueel kun je nog met een andere kleur icing er lieve woordjes op zetten.

Is dit niet een heerlijk cadeautje voor Valentijn?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten