vrijdag 6 juli 2012

Vaderdags BBQ pakket




Nu ik alle posts van Moederdag erop heb gezet, leek het me een goed idee om de recepten erop te zetten die ik heb gebruikt voor Vaderdag :)

Ik kwam op dit idee, doordat ik in een receptenboekje een keer de recepten voor een barbecue kit zag, het was als tip voor Vaderdag.
Dit heb ik dus gedaan, maar dan wel met een andere marinade, verder heb ik er nog twee dingen bijgedaan die ook goed bij een barbecue passen, (Italiaans) brood en kaasballetjes.
Kaasballetjes is een typisch Antilliaanse recept, en aangezien mijn vader daar vandaag komt, leek dat me een goede keuze.
Verder kan brood natuurlijk nooit ontbreken aan een barbecue.


(Kip)Marinade
(Voor een volledig gevulde pot)
  • 10 eetlepels kaneel
  • 10 eetlepels gemalen komijnzaad
  • 15 deciliter olijfolie
  • 10 deciliter lichte sojasaus
  • 20 eetlepels bruine basterdsuiker


Antilliaanse Kaasballetjes

Ingrediënten
  • 250 gram extra belegen kaas
  • 1,5 eieren
  • ½ theelepel bakpoeder
  • ¼ kopje bloem
  •  
Benodigdheden
  • Handmixer
  • Frituurpan

Klopt de eieren en de bakpoeder in een kom goed door elkaar. Voeg de geraspte kaas erbij en roer het er goed doorheen. Voeg er net zo veel bloem bij, zodat er balletjes van het deeg kunnen worden gevormd zonder dat het deeg aan je handen blijft plakken. Voeg er niet te veel bloem aan toe, anders verliest het deeg zijn smaak!
Wrijf je handen in met bloem, vorm de kaasballetjes en bak ze oranje,geel in de hete olie. Laat ze uitlekken op keukenpapier.



Ten slotte had ik nog een pak Knoflook en Rozemarijn Focaccia broodmix van Wrights gebakken. Hier hoef je alleen maar water en olijfolie bij te voegen en het was echt ontzettend lekker!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten