donderdag 29 november 2012

Nasi Kerrie-kip & Smaakmaker Gebakken Uitjes



Na flink wat bakrecepten te hebben uitgeprobeerd leek het me wel weer eens tijd om een recept voor een warme maaltijd op mijn blog te zetten. Ik weet dat er een paar vriendinnen van mij nog niet zo heel lang koken, dus ik hoop ook dat ze hier iets aan zullen hebben :)

Dit recept komt uit het boekje Passie voor Nasi dat uitgegeven is door Conimex.

Hoofdgerecht voor 4 personen

Ingrediënten
400 gram witte rijst
1 1/2 eetlepel Kerrie Djawa
300 gram kipreepjes
500 gram wokgroente naar keuze
Wok Olie
1 eetlepel Djintan
Peper en zout
1/2 pot Conimex gebakken Uitjes
1 zakje Conimex Kruidenmix voor de Nasi

Kook de rijst met 1 eetlepel kerrie djawa volgens de aanwijzing op de verpakking.
Meng ondertussen de kipreepjes met 1 eetlepel olie, de rest van de kerrie en de djintan. Breng het verder nog wat op smaak met peper en zout.
Verhit een wok, voeg een scheutje olie toe en roerbak de kipreepjes 5 minuten. Voeg de wokgroente toe en wok nog 3 minuten.
Schep de rijst, 3/4 van de gebakken uitjes en de kruidenmix erdoor en roerbak nog 3 minuten.

Verdeel de nasi over 4 komen of kommen en bestrooi het met de rest van de gebakken uitjes.

Bon appetit~!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten