dinsdag 1 mei 2012

Cupcakes met gehakt, rozemarijn en paprika



Naast de cupcakes met spekjes, heb ik ook besloten er een paar met gehakt en rozemarijn te maken voor mijn vaders verjaardag.
Deze komen uit het boekje 40 recepten voor cupcakes en is verkrijgbaar bij de Xenos.

Voor ca. 12 cupcakes

Ingrediënten
  • 2 eetlepels olijfolie
  • 1 sjalotjes, gesnipperd
  • 150 gram rundergehakt
  • 2 eetlepels verse rozemarijn, fijn gesneden
  • 250 gram zelfrijzend bakmeel, gezeefd
  • 1 theelepel bakpoeder
  • 250 mililiter karnemelk
  •  2 eieren, op kamertemperatuur
  • 70 gram geraspte kaas
  • 1/2 theelepel zout
  • 50 gram droge lente-uiensoep
  • Peper en zout naar smaak
Topping
  • 1 rode en 1 gele geroosterde paprika (uit een pot)
Benodigdheden
  • Muffin vormpjes
  • Handmixer


Verwarm de olie in een koekenpan en bak het sjalotje glazig. Ik heb het gehakt nog een klein beetje gekruid met wat peper en zout, omdat ik het gevoel heb dat de smaak anders wat flauw wordt. Schep het samen met de rozemarijn in de pan en bak het ca. 8 minuten gaar en bruin.


Verwarm de oven voor op 200C.
Mix alle ingrediënten op de kaas en gehakt na tot een romige massa.
Voeg vervolgens de kaas en gehakt eraan toe en schep het er met een lepel doorheen.


Verdeel het beslag over de 12 vormpjes. Bak de cakejes in ca. 20-25 minuten bruin en gaar.
Eventueel kun je een topping aan je cakejes toevoegen, wat ik niet heb kunnen doen omdat ze anders helaas de reis niet zouden overleven.
Dep de paprika's goed droog en snijd ze in reepjes. Versier elke cupcakes met twee reepjes paprika.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten