vrijdag 6 april 2012

Review receptenboekje


Als ik naar de Action ga kan ik het meestal niet laten om een kijkje te nemen bij de bakproducten. Ze hebben hier altijd leuke receptenboekjes liggen voor een erg lage prijs.
Zo is er een serie genaamd Koken met een knipoog waar ik al verschillende boekjes van heb. Deze kosten maar €1,00 bestaan uit 160 bladzijdes, en naast allerlei recepten staat er ook informatie en trucjes in. 



Het boekje wat ik dit keer heb meegenomen heet:

Koken als de feeën
of
Hoe je wonderen verricht zonder een tovenares te zijn.


Het is geschreven door Anna en Annie Pavlowitch.

Op de achterkant staat, zoals op alle andere boekjes van de reek, goede redenen aangegeven om het te kopen.
  1. Je hebt bijzondere herinneringen aan de koekjeshuisjes en andere hoogstandjes uit de sprookjes van je kindertijd, maar vindt je magnetron toch wel erg praktisch.
  2. Je bent van plan je vrienden uit te nodigen voor een betoverend diner, maar je kunt je toverstokje nergens meer vinden.
  3. Je hebt vernomen dat de hedendaagse prins op het witte paard zich best laat verleiden via de maag.
  4. Je zou graag een feeërieke moeder zijn en als keukenprinses de meest heerlijke herinneringen voor je kinderen fabriceren.

    Meer dan 50 even fantasierijke als eenvoudige recepten, waarmee je je leven omtovert in een feeënsprookje.


Naast de gebruikelijke inleiding staat er in het begin van het boek een galerij van illustere feeën, waarin Melusine, Blackstaff, Morgane, de petemoei van Assepoester, de petemoei van Ezelshuid en de fee Carabosse worden genoemd. In dit stukje wordt niet alleen uitgelegd wie ze zijn, maar ook welke recepten bij ze passen en op welke pagina deze te vinden zijn. 

Ook worden er een aantal pagina's toegewijd aan schoonheidsrecepten, waarvoor je maar een aantal ingrediënten nodig hebt. 



Gevolgd door toverdranken en wondermiddelen die klachten zoals stress, aften, verkoudheid, griep keelpijn enzovoorts.
Ook staat er een hoofdstukje in over sprookjesachtig versieringen, waarin leuke tips staan voor tafelversieringen, lichtslingers of zelfgemaakt servies.
Ten slotte staan er nog wat suggesties in over menu's.

De recepten zelf zijn ongelooflijk schattig en bovendien erg origineel. Na het zien van de plaatjes had ik eigenlijk gelijk zin om ermee aan de slag te gaan. 



Zo heb je bijvoorbeeld recepten als:
Muizenradijsjes
Crêpes met rozenblaadjes
Knisperende blaadjes
Bruggetjes van bosaardbeitjes in een meertje van vanille
Toverstaf in een saus van witte chocolade
Pompoensoep in een koets

Zo ver ik naar de ingrediënten heb gekeken, zijn de meeste erg gezond, en wat ook belangrijk is, wel in de meeste supermarkten te vinden.
Er is niets zo irritant als een recept boordevol ingrediënten waarvoor je speciale winkels af moet gaan of haast onvindbaar zijn.

Ik heb lang bij de Action met verschillende receptenboekjes in mijn handen gestaan, maar ben toch blij dat ik uiteindelijk deze heb gekozen.
Er staan veel leuke ideeën in die ik hopelijk een keer uit kan proberen.

Wat vind jij van dit boekje?

Neem ook een kijkje naar mijn winactie en doe mee ^^!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten